zondag 26 september 2010
#22 Bibliotheek 2.0
Ik heb me ingelezen in de verschillende discussies en vooral rondgekeken op bibliotheek20.ning.com. Nu heb ik geen bibliotheek-achtergrond dus sommige dingen zijn te gespecialiseerd voor mij maar de bedoeling van de site is mij wel duidelijk en vind ik ook nuttig. Het delen en leren met elkaar en van elkaar is erg goed en dit medium is natuurlijk uitermate geschikt hiervoor. Maar, de discussies worden meestal gevoerd door mensen uit het vak en het gaat er natuurlijk om hoe bereik je de klant en nodig je hem/haar uit om hieraan deel te nemen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Het is een netwerk voor en door kenniswerkers. D.m.v. dit netwerk is het eenvoudig om kennis te delen met, te discussiëren met, vragen te stellen aan collega's uit het hele land. Rechtstreeks klanten benaderen doe je niet met dit netwerk, daar kun je weer andere (sociale) netwerken voor gebruiken, zie ding 19. Maar sparren over hoe je klanten benadert kan dan weer wel!
BeantwoordenVerwijderenKnap van je dat je deze bibliotheekvakinhoudelijke stukken zo kernachtig hebt samengevat. En ik ben het met je eens dat het om het bereiken van de klant gaat. Maar ik zou dit nog iets willen aanscherpen:
BeantwoordenVerwijderenhoe kan de bibliotheek de klant nog bereiken nu deze niet meer afhankelijk is van de bibliotheek? (want informatie vindt hij overal)
Dat vraagt een andere zienswijze van bibliotheken die gewend zijn om de vraag omgekeerd te stellen. En daarover zijn stevige discussies gaande (oud versus nieuw denken).